Podstawy komunikacji interpersonalnej w serwisie samochodowym
Szkolenie otwarte
Szkolenie obejmuje problematykę ogólnie pojętej komunikacji, zarówno w jej werbalnym jak i niewerbalnym kontekście. W trakcie szkolenia przedstawiany jest przebieg procesu komunikacji wraz z wszelkimi zakłóceniami. Analizowane są zasady interpretacji komunikatów werbalnych i niewerbalnych oraz wypracowywane sposoby przezwyciężania problemów związanych z przekazywaniem i odbieraniem tych komunikatów.
Teoretyczna wiedza o procesach komunikacji wsparta jest solidną dawką ćwiczeń praktycznych stanowiących przygotowanie do rozwiązywania konfliktów wynikających z niewłaściwego komunikowania się. Efektem szkolenia powinna być poprawa umiejętności klarownego wyrażania swoich myśli i intencji, skutecznego przeciwdziałania konfliktom oraz pokonywania stresu.
Osoby docelowe:
Szkolenie prowadzone jest w formie interaktywnych warsztatów i zostało zaprojektowane dla pracowników komunikujących się z klientem w firmach motoryzacyjnych, czyli serwisach samochodowych i warsztatach usługowych:
- Doradcy serwisowi i pracownicy biura obsługi klienta
- Asystentki serwisu i recepcjonistki serwisu
- Pracownicy działu części i magazynu
Cele dydaktyczne:
Uczestnicy…
- znają definicję pojęcia „komunikacja”
- znają podstawowy model komunikacji
- znają werbalne i niewerbalne czynniki komunikacji
- znają typowe blokady komunikacyjne
- znają cztery aspekty komunikatu według Schulza von Thun
- znają elementy utrudniające i wspomagające komunikację
- potrafią stosować techniki aktywnego słuchania
- potrafią stosować różne rodzaje pytań w celu pozyskiwania precyzyjnej informacji
Treści szkolenia:
- prawa percepcji i błędy percepcji
- podstawowy model komunikacji
- werbalne i niewerbalne czynniki komunikacji
- blokady komunikacyjne
- cztery aspekty komunikatu
- elementy aktywnego słuchania
- rodzaje pytań i ich skuteczne stosowanie
- elementy aktywnego słuchania
- informacja zwrotna (feedback)
Wykładowca: Tomasz Moksa
Sylwetka trenera…
- dyplomowany doradca serwisowy marek Hyundai, Mitsubishi, Volkswagen, posiadający 20-letnie doświadczenie w pracy w serwisie
- laureat finału „Światowego konkursu jakości serwisu” w Wolfsburgu
- dyplom z „Pedagogiki i dydaktyki szkoleń dla trenerów koncernu Volkswagen AG”
- od kilku lat trener szkoleń nietechnicznych dla pracowników sieci serwisowej koncernu Volkswagen AG w Polsce
Czas trwania szkolenia: 2 dni (16 godzin)
Cena szkolenia: 698 złotych netto (cena obejmuje udział w zajęciach, komplet materiałów szkoleniowych, poczęstunek w przerwach, lunch oraz certyfikat uczestnictwa)